Horhe Makeda – Lopta u glavu protivnika

Horhe Makeda - Lopta u glavu protivnika
Horhe Makeda - Lopta u glavu protivnika

U prvom meču grupe C prvenstva Evrope 2016. godine u Poljskoj, rukometaši Španije savladali su Nemačku sa 32:29. Od kako su sredinom prvog poluvremena stekli prednost, Španci su potpuno kontrolisali susret i niti jednog trenutka njihov trijumf nije dolazio u pitanje. Ono što je potpuno obeležilo ovaj susret, osim dobre igre Španaca, dogodilo se u završnici prvog poluvremena.

Horhe Makeda pogodio je u glavu igrača Nemačke

Pri isteku vremena u prvom delu igre dosuđen je deveterac za Špance. Pošto se u međuvremenu oglasila sirena za kraj poluvremena, ostalo je još samo toliko vremena da neko od igrača Španije pokuša da direktno iz faula savlada golmana „Pancera“. Naravno, Nemci su postavili šest visokih igrača u blok. Odgovornost da izvede faul preuzeo je desni bek „Furije“ Horhe Makeda.

Horhe Makeda je iz faula pogodio direktno u glavu Štefena Vajnholda
Horhe Makeda je iz faula pogodio direktno u glavu Štefena Vajnholda

Mnogi igrači se u sličnim situacijama odlučuju da samo prebace blok i dodaju loptu do protivničkog golmana, mada je bilo i nekih neverovatnih golova u takvim situacijama, poput onog Mikaela Hansena. Ipak, Horhe Makeda je imao neku svoju ideju. On se odlučio da šutira iz sve snage. Međutim, loptu je poslao dosta niže nego što je potrebno, pa je ona pogodila pravo u glavu igrača „Pancera“ Štefena Vajnholda. Nemac se od udarca odmah srušio na pod. Njegovi saigrači su krenuli odmah ka Makedi, smatrajući da Španac nije slučajno pogodio Vajnholda u glavu.

Direktan crveni karton

Horhe Makeda je počeo da se izvinjava. Iako je došlo do blagog gurkanja pojedinih igrača Nemačke i njega, situacija je, ipak, ubrzo primirena. Sudije tog susreta, Francuzi Pišon i Revere, su se očigledno složile sa Nemcima. Zbog nesportskog poteza i pogađanja protivnika loptom direktno u glavu odlučile su da Horheu Makedi dodele direktan crveni karton i isključe ga sa susreta. Iako su mnogi ljubitelji rukometa smatrali da je ovakva odluka sudija potpuno ispravna i da je Horhe Makeda zaslužio crveni karton, nije bilo ni malo onih koji su smatrali da su arbitri malo preterali i da Makeda sigurno nije namerno pogodio protivničkog igrača u glavu. Po njima samim tim Španac nije ni zaslužio direktan crveni karton.
Šta vi mislite, da li je Horhe Makeda namerno pogodio Štefena Vajnholda loptom u glavu i opravdano dobio crveni karton ili je ovakva sudijska odluka bila pogrešna? Čekamo komentare nakon što se na snimku pred vama podsetite ove situacije.

Prethodni tekstKežmanovo nezadovoljstvo na „Parku Prinčeva“
Sledeći tekstPatrik Denehi – Košarkaški talenat plaćen glavom